آشنایی با ادوبی کانکت (سامانه نرم افزاری آموزش از راه دور)

 

جهت برگزاری کلاس‌های مجازی برخط از نرم افزار ادوبی کانکت که جزء معروفترین این پلتفرم های شناخته شده است استفاده می شود.

به منظور حضور در کلاسهای زنده، از داخل مودل و در ساعت مقرر وارد کلاس مربوطه شوید.

برای ورود به کلاس در محیط ادوبی، از  مرورگرهای بروز شده یا از نرم افزار نصب شده ادوبی کانکت می‌توان استفاده کرد.

برای تایپ فونت فارسی بدون مشکل، پس از نصب نرم افزار ادوبی در سیستم عامل ویندوز، فونت نیکان را روی دستگاه نصب کنید.

در غیراینصورت تایپ فارسی راست به چپ شده یا متن شامل حرف ی بهم ریختگی پیدا می‌کند و مجبور به تایپ زبان فارسی با خط انگلیسی خواهید شد.

 

فیلم آموزش کار با ادوبی کانکت برای دانش آموزان

 

آموزش تصویری ادوبی کانکت

در ادامه راه حل بعضی مشکلات متداول در ادوبی  آمده است.

حداقل سخت افزارمورد  نیاز برای ادوبی کانکت:

Windows

  • 1.4 GHz Intel Pentium 4 or faster processor (or equivalent)
  • Windows 10, 8.1 (32-bit/64-bit), Windows 7 (32-bit/64-bit)
  • 512 MB of RAM (1 GB recommended)
  • Microsoft Internet Explorer 11 or later, Windows Edge browser, Mozilla Firefox, and Google Chrome
  • For HTML Client - Google Chrome (v66.0 or above), Mozilla Firefox (v55.0 or above) and Edge (EdgeHTML v16 or above)

Mac OS

  • 1.83 GHz Intel Core Duo or faster processor
  • 512 MB RAM (1 GB recommended) 
  • Mac OS X 10.11, 10.12, 10.13 and 10.14
  • Mozilla Firefox, Apple Safari, Google Chrome
  • For HTML Client - Google Chrome (v66.0 & above), Apple Safari (v11.0 & above) and  Mozilla Firefox (v55.0 & above)

Mobile

  • The Adobe Connect app for iOS and Android requires Adobe Connect Server version 8.2 or later
  • Some features may not be enabled in all Adobe Connect meetings if one is using an Adobe Connect Server older than version 9.4.2 (required for Custom pods)
  • Google Android 4.4 or later
  • Apple iOS: iOS 8.1.2 or later

حل مشکل وبکم ادوبی کانکت :

یکی از مشکلات در محیط Adobe Connect کار نکردن وب کم می باشد.

بدین منظور پس از مطمئن شدن از نصب بودن درایور وب کم بر روی سیستم، مراحل زیر را انجام می دهیم.

1- در محیط meeting ، در فضای پنجره Video ، راست کلیک کرده و Setting را انتخاب می کنیم.

2- در پنجره باز شده، از منوی camera ، دوربین وب کم مورد نظر خود را انتخاب می کنیم.

3- برای گزینه بعدی تیک Allow و Remember را می زنیم.

4- در نهایت گزینه وب کم در نوار بالای نرم افزار Adobe Connect را می زنیم تا شکل وب کم سبز رنگ شود.

حل مشکل میکروفون ادوبی کانکت :

1- مانند مرحله قبل در محیط Video صفحه metting راست کلیک می کنیم.

2- گزینه Setting را انتخاب می نماییم.

3- شکل میکروفون را از پنجره باز شده انتخاب می کنیم.

4- تیک گزینه Allow و Remember را می زنیم.

5- در انتها نیز آیکون میکروفون بالای نرم افزار در محیط meeting را فعال می کنیم.

مشکل اکوی صدا:

ریشه این مشکل در افراد دارای میکروفن فعال هستند می باشد.

برای رفع این مشکل تنها کافی است بلندگو یا اسپیکر سیستمی که اکو ایجاد کرده را قطع کرد و از هدفون یا هندزفری استفاده شود.

در واقع هنگامی که اسپیکر و میکروفن همزمان فعال باشند یک چرخه ی صوتی ایجاد می شود که باعث دریافت مجدد صدای خارج شده از اسپیکر توسط میکروفن می شود.

این فرآیند بارها تکرار شده و باعث اکو شدن پی در پی صدا میشود.

با تغییر اسپیکر به هدفون این مشکل کاملا برطرف خواهد شد.

 

 

 

خواندن 647 دفعه آخرین ویرایش در یکشنبه, 16 شهریور 1399 05:08