>> کنترل خشم و فشار روانی-متوسطه2

کنترل خشم و فشار روانی

روز شنبه 30 دی‌، نمازخانه متوسطه دوره دوم میزبان همکاران و دانش‌آموزان بود. خانم دکتر یاورنیا از مرکز بهداشت حضرت سجادعلیه‌السلام آمده بودند و در مورد کنترل خشم و فشار روانی برای بهبود حالت روانی جسم صحبت کردند.

گفتند: دو پدیده خشم و فشار در حالت روحی روانی انسان وجود دارد که بهصورت طبیعی در زندگی روزمره برای همه اتفاق می‌افتد و قابل کنترل هستند. در هنگام خشم با تمرین می­توان به آرامش رسید. در این جلسه کوتاه خانم دکتر چند راه‌کار آسان ارائه کردند.

تمرین‌های کنترل خشم:

  1. نوشیدن یک لیوان آب،
  2. کمی قدم زدن،
  3. رها کردن فکر،
  4. نفس عمیق.

تمرین‌های رهایی از استرس:

  1. گفتن ذکر «لاحول‌ولاقوه‌الابالله»
  2. تلقین به خود که «من بارها این مسئله را به خوبی پشت سر گذاشته‌ام و دوباره هم موفق خواهم شد»
  3. بستن یک بندکشی که دانه دارد مثل دانه تسبیح و در هنگام استرس کش را کمی بکشیم و رها کنیم تا آرامش پیدا کنیم.

 
       
       
      حقوق این سایت متعلق به مجتمع فرهنگی روشنگر است
      تهران - شهرک قدس (غرب) - فاز 6 - بلوار ایوانک (غرب یادگار امام) - خیابان گل افشان جنوبی
      تلفن: 42896000 و 17-88082610 - فاکس: 88082619- ایمیل: info@roshangar.sch.ir