استخر کوثر

 

استخر سرپوشیده کوثر وابسته به مجتمع فرهنگی - ورزشی روشنگر، ضلع شمالی مجموعه قرار دارد.

دسترسی مراجعان بیرونی، از خیابان ایوانک امکان پذیر می باشد.

علاوه بر دانش آموزان مجتمع، در خارج از ساعت کاری مدرسه، از مادران و بانوان محترم، طبق برنامه های از پیش تعیین شده پذیرش انجام می شود. استخر شنای کوثر شامل قسمت های زیر است:

  • استخر شنا (به طول ۲۵ و عرض 10 متر)
  • استخر آب درمانی
  • جکوزی
  • آیروبیک در آب
  • سونای خشک
  • سونای مرطوب
  • سالن ماساژ
  • مدرسه و تیم شنا
  • کلاس های مربیگری و آموزش نجات غریق
  • بدنسازی
  • بوفه

استخر در سال 95-96 بازسازی شد.

 

 

در برنامه ی هفتگی دانش آموزان و در برنامه کلاس های تابستانی، ساعتی به درس شنا اختصاص دارد.

شنا:

ورزش شنا یکی از محبوب ترین ورزش ها در بین اقشار مختلف مردم است. فردی که شنا می کند، نه تنها احساس راحتی و نشاط می کند بلکه در اثر شنا کردن، قابلیت های جسمانی خود را از قبیل استقامت دستگاه گردش خون و تنفس، قدرت، سرعت و انعطاف پذیری مفاصل شانه و مچ پا را افزایش می دهد. ورزش شنا ورزشی است که از سن نوزادی تا سن کهنسالی قابل انجام است و به طور کلی ورزشی است که هیجان و اضطراب را کاهش داده، عضالت را قوی و محکم کرده و بدن را نرم و انعطاف پذیر می سازد و باعث می شود که فرد انرژیی بیشتری برای انجام کارهای روزانه خود داشته باشد.

اصلی ترین ویژگی این رشتۀ ورزشی این است که از سنگینی انسان میکاهد. درون آب مفاصل دیگر تحت فشار نیستند و عضالت فقط در مقابل مقاومت آب کار میکنند. هم برای تفریح و هم برای مسابقه میتوان شنا کرد، بنابراین شنا نیازهای مهم جسمی خصوصاٌ نیاز به ورزش را تأمین میکند. هم زمان و هم شدت شنا، قابل تعدیل است، به همین علت همۀ افراد با هر سطح توانایی و بنابر ظرفیت های خودشان میتوانند شنا کنند.

شنا را می توان به کسانی توصیه کرد که پس از بهبودی نسبی از آسیب های فیزیکی ممکن است تا مدت ها از انجام دیگر تمرینات محروم شده باشند چرا که از این طریق می توانند دوره درمان را سریع تر پیش برده و بهبودی حاصل نمایند.

شنا برای کسانی که اضافه وزن دارند، ورزش فوق العاده مفیدی است چرا که این ورزش به دلیل هوازی بودن در سوختن کالری های اضافی که می تواند منجر به اضافه وزن شود تأثیر به سزایی دارد.

این ورزش بیشتر قسمت باالتنه را درگیر فعالیت می کند. ماهیچه های کوچک بازوها در اثر ورزش شنا نسبت به ماهیچه های بزرگتر پا بیشتر به حرکت گرفته می شوند. تقویت عضالت و بهبود ظرفیت تنفسی، همچنین باالرفتن قدرت خون رسانی قلب از دیگر فوایدی است که می توان برای ورزش شنا ذکر کرد.

از فواید شنا برای دستگاه های مختلف بدن می تواند به موارد زیر اشاره کرد:

دستگاه قلبی عروقی؛ تمرین طوالنی مدت، با ریتم منظم و شدت متوسط باعث سازگاری مناسب با دیگر فعالیت های فرد میشود. تثبیت فشار خون، کاهش فرکانس قلبی هنگام خواب و فعالیت، و افزایش تحمل در انجام فعالیت ها از دیگر فواید شنا برای سیستم قلبی عروقی به شمار میآیند. عالوه بر این شنا در وضعیت درازکش، به بازگشت خون وریدی به سمت قلب کمک کرده و آن را آسان میسازد. دیگر الزم نیست برای بازگشت خون از سیاهرگ به قلب بر نیروی جاذبۀ زمین غلبه می کند.

 

بدن سازی:

 

بدنسازی چیست و چه فوایدی دارد؟
بدنسازی استفادهی هوشمندانه از تمرینهای استقامتی، سرعتی، جهت کنترل و توسعه سیستم عضلانی یک فرد تعریف شده است.
بدنسازی به معنی تمرین مقاومت و عضلانی کردن ماهیچههای بدن و ساخت بدنی خوشفرم و زیبا و متناسب است.

 

 

فواید بدنسازی: 

  • کاهش خطر بیماری و گرفتگی عروق قلب.
  • پایین آورنده اضافه وزن،کلسترول و تنظیم فشار خون.
  • دردهای مفصلی را به صورت چشمگیری کاهش میدهد.
  • تقویت ذهن از طریق کاهش استرس و اضطراب و افسردگی.
  • بالا بردن اعتماد به نفس.

ورزشهایی که در مجموعهی ورزشی بدنسازی ارائه میشود با دستگاه و انواع کشها و دمبلها که هرکدام برنامهی خاص خود را با توجه به موقعیت و تیپ بدنی که فرد ورزشکار دارد انجام می شود.
در سالن جانبی بدنسازی TRX،  تردمیل و دوچرخه هم وجود دارد.

با شروع همه گیری بیماری کرونا فعالیت این مرکز موقتا و تا اطلاع ثانوی به حالت تعطیل درآمده است.

برای اطلاعات بیشتر با شماره 02142896000 داخلی 621 و 622 تماس بگیرید.

گالری تصاویر

>