منشور اخلاق حرفه ای متوسطه اول روشنگر (برگرفته از گزارش شورای عالی انقلاب فرهنگی) ناظر بر چندین نکته روشن است که اصول تعامل متقابل را تعریف کرده و حقوق طرفین تعامل را مدنظر قرار میدهد.
بر این اساس این مجموعه میبایست جامعه را اولین طرف تعامل خود دانسته و در چهارچوب آن خود را به حفظ منافع ملی، رعایت حقوق شهروندی، حفظ و حراست از محیط زیست و اعتلای مداوم کیفیت خدمات خود متعهد دانسته و احترام به همسایگان و دیگر کشورها را سرلوحه منشور اخلاقی خود قرار دهد.
در وهله دوم، مدرسه باید درک درستی از این مطلب داشته باشد که اولیا و دانش آموزان دارای حقوقی هستند و در قالب دریافت کنندگان خدمات مدرسه باید حقوق ایشان را رعایت نمود و از تضییع حق مشتری به هر شکلی اجتناب کرد.
کارکنان و مدیران مدرسه نیز در سومین مرتبه منشور اخلاق حرفهای قرار دارند، زیرا مدرسه بدون رعایت کامل حقوق حقه ایشان و رعایت شئونات سازمانی و اجتماعی آنان به پیشبرد اهداف و آرمان های خود نایل نخواهد شد.
تأمین کنندگان کالاها و خدمات مورد نیاز مدرسه نیز در منشور اخلاق حرفه ای مدرسه، جایگاه ویژه ای دارند، بنابراین مواجهه صادقانه، صریح و توأم با احترام، تسهیل ارتباطات، شفافیت و سلامت در معاملات با آن ها از اصول مسلم روابط متقابل و دوجانبه می باشد.
احترام متقابل و حفظ حریم حرمت رقبا نیز از موارد مهمی است که در منشور اخلاق حرفه ای جای گرفته و بر آن اساس اصولی آورده شده است که همه کارکنان مدرسه ملزم به رعایت آن هستند.
مضاف بر اینها اعضای محترم هیات امنا نیز که گردانندگان مجموعه محسوب می شوند، دارای حقوقی هستند که از جانب مدیریت و کارکنان مدرسه باید دقیقاً رعایت شود. زیرا همین اعضا هستند که اعتماد خود را به مدیریت و کارکنان شرکت مبذول داشته و آن ها را مسئول ارتقای مداوم جایگاه مجموعه و اعتلای نام برازنده اش کرده اند.
ما به عنوان عضوی از این مجموعه به ارزش های اخلاقی زیر پایبند هستیم: